DIY: Fake eyelashes van een poeder kwast












Alles moet toch zelf te maken zijn? Met handvaardigheid was ik een masker aan het maken van papiermaché, waarop ik nepwimpers wou plakken. Eerst wou ik ze kopen, maar uiteindelijk was het de dag ervoor en was ik het totaal vergeten. Toen dacht ik dus ook, er moet een een manier zijn hoe je het zelf kan maken. En jawoor! Even zoeken en op YouTube vond ik een filmpje.

Dit is het filmpje. Het is eigenlijk heel makkelijk en je hebt helemaal niet veel nodig! Natuurlijk moet je wel even oefenen om het echt mooi te krijgen, maar de eerste keer lukt het ook aardig.
Wat je nodig hebt:
-Oude of goedkope poeder kwast
-Lijm die een beetje flexibel blijft. Ik gebruikte gewone Collal hobbylijm en dat werkte prima. Het enige nadeel is dat je wel even moet wachten tot het droog is.
-Schaar
-Spateltje
-Iets plastics
Eventueel:
-Een dunne krultang

Wat moet je doen:
  1. eerst trek je een lijn met lijm. Je kunt nepwimpers gebruiken om te kijken hoe lang het ongeveer moet zijn.
  2. Nu pak je de kwast en knip je een dunne strook haren af en leg je die op de lijm. Als het teveel is kan je het nog een beetje verspreiden. Als het niet genoeg is herhaal je deze stap.
  3. Daarna kun je nog een laagje lijm aan de bovenkant doen. Laat dit nu allemaal goed drogen en echt goed anders kun je opnieuw beginnen.
  4. Als het helemaal droog is, kun je het voorzichtig met bijv. een mes, het eraf schuiven.
  5. Nu kun je ze eventueel nog in vorm knippen, rond, schuin enz. En je kan ze krullen met een krultang. Met een wimperkruller gaat niet goed, daar zijn ze te hoekig voor.
Nu ben je klaar! Natuurlijk is het niet zo mooi en natuurlijk als echte nepwimpers, maar het is zeker leuk om te proberen. En voor bijvoorbeeld maskers is het meer dan prima.

Foto's:





















De credits gaan natuurlijk naar de maker van de video ;).

Photobucket

Tidak ada komentar:

Posting Komentar