DIY: Lip Erase


























 Mac's Lip Erase, waarom niet zelf te maken? Dus dat deed ik! Al een tijdje had ik een irritante coverstick van Catrice die helemaal los zat, dus niet meer goed meer werkte. Die besloot ik in een potje te doen met nog wat andere dingetjes erbij.

Wat heb je nodig?

  • Concealer in vaste substantie
  • Transparante of nude-kleurige lip balsem
  • Klein potje met deksel (te koop in reissetjes bij bijvoorbeeld de Xenos of op Ebay, of net zoals ik een Body Shop sample potje)
  • Aansteker







1.Het eerst wat je gaat doen is het potje helemaal schoon maken als er nog iets in heeft gezeten.
 

 2.Vervolgens gaan we de coverstick zo ver mogelijk afsnijden. Als er nog restjes achterblijven, kun je die er eventueel nog uithalen. Snij ook een beetje lipbalsem af en doe die er ook bij.

3. Nu kan je met de aansteker de concealer verwarmen zodat het een mooi bodempje word. Dat heb ik hier ook gedaan. Meng het nu allemaal. Pas wel op! Sowieso met het verbranden van je vingers of materiaal, maar ook het potje. Die kan warm worden en verbuigen. Als je dat ziet gebeuren moet je 'm snel dicht doen, dan blijft 'ie nog een beetje in vorm. Bij mij ben ik iets te ver gegaan en gaat nu wat moeilijker dicht, maar ook geen ramp.

Nu ben je klaar! Heel makkelijk en je bespaart 19 euro :)(natuurlijk is de echte Lip Erase wel water beter). Door de lip balsem drogen je lippen ook niet zo uit als normaal. Maar je kan het nog wel gewoon als concealer gebruiken, ik heb het uitgeprobeerd ;).


Photobucket

Tidak ada komentar:

Posting Komentar