DIY: Banaan-honing-olijfolie haar masker

Iedereen heeft altijd wel iets te klagen over je haar. Dat is bij mij ook het geval. Sinds ongeveer een jaar heb ik kroes haar gekregen aan de kant van mijn gezicht. Mijn punten zijn daar heel droog. Vandaag was het tijd voor een opperpertje. Waarmee? Een homemade banaan, honing en olijfolie maskertje. Kijk mee voor de how-to.















 Wat heb je nodig?
  •  Kommetje
  • Lepel
  • Vork
  • Garde, niet te groot
  • Plastic folie
  • Olijfolie
  • Honing
  • Rijpe banaan, die oude op de fruitschaal die toch niemand meer eet ;)
  • Eventueel nog een zeefje om de klontjes eruit te halen, wat ik aanraad en een handoek om om je natte haar te binden.


Stap 1
Pak een kommetje en de banaan. Snij de banaan in kleine stukjes en doe die in het kommetje. Vervolgens ga je de banaan prakken met een vork, zo glad mogelijk.


Stap 2
Voeg een eetlepel honing toe en een eetlepel olijfolie. Meng nu alles met de garde, zo glad als je kan. Het fijnste is als je straks niet stukken banaan uit je haar hoeft te vissen dus kan je het beste nog even met een fijne zeef het mengsel zeven. Gebruik daarvoor het extra kommetje.

Stap 3
Nu is het tijd voor het aanbrengen. Ik kon geen handige tool bedenken om daarvoor te gebruiken, dus zul je het gewoon met je handen moeten doen ;). Eventueel kan je wel plastic handschoenen aan doen. Klaar? Doe je haar in een knotje, of staart en bindt er plastic folie omheen. Niet noodzakelijk, maar wel zo prettig omdat het mengsel nog kan gaan druipen. Laat het ongeveer een halfuurtje, kan ook langer of korter, intrekken.

Stap 4
Nu komt het leuke gedeelte, *ahum*. We gaan nu het masker uit ons haar halen. Nou dat was geen pretje. Je moet het eerst natuurlijk uitspoelen. Toen ik dacht dat het wel goed was en ik in de spiegel keek, zag ik nog allemaal mini klontjes erin zitten :S. Dus een tip, gebruik een luizenkam om dat er uit te halen want de pinnetjes daarvan staan heel dicht op elkaar. Helaas kon ik die even niet vinden. Laat het nu even opdrogen.


Als het goed is, zou ik nu weer verzorgde en gezonde puntjes moeten hebben. Look at that picture :D! Mijn kroeshaar is een stuk minder. Mijn haar was nog niet totaal droog, maar normaal heb ik tijdens het opdrogen van mijn haar al veel meer kroezig haar. Dus daarvoor helpt het zeker. Maar m'n haar voelt niet super mega zacht of zo. Misschien koop ik toch een haar masker omdat het niet zo lekker ruikt en het zoveel gedoe kost. Maar je moet het zeker een keer proberen!



Photobucket

Tidak ada komentar:

Posting Komentar