DIY: Zelf een brush holder maken van een Pringles bus

Ik ben zo iemand die alles-bewaart-want-wie-weet-komt-het-ooit-nog-wel-eens-van-pas ^^. Meestal niet, maar deze keer wel. Ja echt, ik bewaarde een Pringles bus en ja hoor, nu komt het van pas! Het leuke aan DIY's is dat ze vaak op zo,n onverwacht moment je binnen schieten. Dat had ik dus vanmiddag. Kijk mee voor wat ik met deze Pringles bus ga doen.





 Al een tijdje vond ik m,n kwasten map van Zoeva een klein beetje onhandig worden. Als je even een kwast nodig hebt, moet je weer dat hele ding gaan pakken en uitvouwen enz.. Nee dat is niet héél veel moeite, maar het is gewoon handiger als je je kwasten meteen kan pakken wanneer je wilt. Ik zat te denken, had ik geen leuk glas om het in te doen, of iets anders om die kwasten in te stoppen? Toen kwam ik op het idee om een Pringles bus korter te maken, op te pimpen en daarvan een "brush holder" te maken! Dus dat deed ik, kijk mee hoe:

 Stap 1...
...En meteen ook de leukste :) :
Ren naar de meest dichtstbijzijnde supermarkt, koop een bus Pringles en vreet 'm helemaal leeg.
Of misschien ben je zo,n type als ik en heb je er nog wel eentje liggen.











Stap 2
Wees als eerst niet zo dom als ik door de bus niet schoon te maken en al meteen aan deze stap te beginnen, haha.
Stop alle kwasten in de schone bus. Kijk hoe laag je je bus wilt/moet afsnijden. Zelf vind ik het handig om het iets onder de top van je kwasten te doen.














Pak een stanleymes of stift en zet een streep daar waar je dat wilt.


















Meet nu met een liniaal hoe hoog dat is en zet meer streepjes op andere plekken op de bus op die hoogte, je wilt natuurlijk wel een recht afgesneden houder. Trek tussen die streepjes een rechte lijn.,

Stap 3
Nu ga je op die doorgetrokken lijn de bovenkant er af snijden. Hiervoor gebruik ik een stanleymes, die waarschijnlijk bijna iedereen wel in huis heeft. Zo niet, kun je misschien een hele scherpe schaar of een anders mes gebruiken. Druk niet meteen te hard in het karton, maar ga eerst een paar keer heen en weer. Daarna merk je vanzelf dat je er doorheen bent en gaat het een stuk makkelijker. Maar pas op en vraag eerst toestemming aan je ouders als je minderjarig bent :)!









Stap 4
Is het niet perfect gelukt? Pak dan het schuurpapiertje en schuur het bij. Dat is sowieso mooi om te doen, dus ik raad het aan.

Stap 5
Op zich is je bus nu klaar voor gebruik, maar natuurlijk niet zo leuk om naar te kijken en totaal niet afgewerkt. Tenzij je van Pringles-bus print houd :P. Wat je nu kunt doen is een leuk stofje er op plakken. Of je zoekt op internet een leuk printje of illustratie, print die uit en plakt die op. Ik had ook nog even gezocht op internet, maar ik kon niks vinden dat leuk en groot genoeg was. Ik bedacht dat ik nog een vrolijke kaart had liggen van Blond Amsterdam in het thema make-up en verzorging. Die scande ik in, bewerkte de foto's en printte ik uit. Hij was niet helemaal uitgeprint als het op de computer er uit zag, dus moest ik 'm bijknippen wat geen ramp was. Klik op het plaatje voor een groter formaat als je het zelfde wilt. Je moet nog wel even er twee aan elkaar plakken.













Nu gaan we het plaatje opplakken. Misschien moet je het plaatje nog even bijknippen, dat kan. Hou het 1 cm langer dan de bus. v En natuurlijk past 'ie niet precies in de breedte, maar dat maakt niet uit, zolang 'ie maar niet te klein is. Zelf heb ik de voorkeur aan lijm stift omdat dat minder gaat bobbelen, maar het laat misschien wel eerder los. Mijn lijm stift is op dus doe ik het met vloeibare lijm, verdeel dat goed anders gaat het papier bobbelen. Stof zou je met nietjes vast kunnen zetten.

Stap 6
Als het goed is heb je nu een mooi bekleedde bus met nog een uitstekend stukje bovenaan. Hier in ga je knipjes maken zodat je ze straks netjes naar binnen kan vouwen. Doe daar ook weer lijm op. Je kunt eventueel nog (schelp)zand of mini steentjes in de bus doen of er stickers/strikjes opplakken. Je kunt zo los gaan als je zelf wilt ;).






























Het resultaat vind ik heel leuk geworden. Veel handiger en het ziet er ook nog eens leuk uit. Hij staat nu bovenop m,n make-up kastje. Hopelijk was dit een leuke DIY en als er nog vragen zijn, zijn die áltijd welkom! Do try this at home :D!

Photobucket

Tidak ada komentar:

Posting Komentar