Berlijn - dag 1 en 2

Yaey, er zijn twee computers in het hotel dus kunnen we bloggen, gister kwam het niet zo handig uit dus combineer ik nu dag 1 en 2.

Dag 1:
We vertrokken om 7 uur naar Berlijn. Er lag behoorlijk veel sneeuw, er is niks gebeurd maar m,n moeder glipte wel een keer met de auto. Twee keer zijn we gestopt. Een keer om koffie te drinken, m,n en ik natuurlijk niet ;D.
De eerste stop was heel toevallig in een hotel waar we aleens eerder waren geweest. De tweede was in zo,n weg restaurant om te lunchen. Ik had een hele lekkere steek (ahumahum, not).

Toen we in Berlijn aankwamen gingen we eerst naar het hotel. Daarna gingen we nog even naar een kerstmarkt, die zijn echt heel gezellig. Allemaal van die leuke houten huisjes met leuke spulletjes.

We aten in een Chinees restaurant. Echt heel vies, we liepen langs een *** shop (ieeuwl).
Als voorgerecht had ik een noedelsoepje, die was heel lekker. Als hoofdgerecht kregen we een huuuuge bord met super veel eten! Ik had champignons asperges en rijst. Papa en mama kregen het op, maar m,n zus en ik kregen het niet allemaal weg. Het was wel heel lekker maar het was echt te veel.

We gingen weer naar het hotel en vrij snel weer slapen.

Dag 2:
We stonden om half 8 op. Toen we allemaal klaar waren gingen we lekker ontbijten. Ze hadden echt hele lekkere dingen! Worstjes, bacon, soort gehakt, fruit enz. Morgen lekker weer :3.

We begonnen met het parlements gebouw, die was tot onze verbazing dicht. Het zag er alsnog van buiten heel mooi uit.

Volgens mij zijn we daarna naar een plein gegaan met een monument. Dat was een herdenking aan een boeken verbranding. Zo,n gat in het plein met een glazen plaat erover waar lege boekenkasten in stonden.
We zijn nog naar een poort geweest van oost naar west Berlijn. Daar werd Elisa helemaal histyrisch omdat ze de Starbucks zag :P.
Verder zijn we nog naar een kerstmarkt geweest, ook wel leuk.

En het leukste van de dag komt nu! We gingen naar de Alexander platz. En een keer raden daar in de buurt was het Alexa winkelcentrum met natuurlijk de Kiko. Eigenlijk had ik dat winkelcentrum niet zo groot verwacht, maar het was echt een heel leuk en groot winkelcentrum. Ook hadden ze een make-up store, douglas met o.a Essie en van die krimp nagellak hadden. Bij de Kiko heb ik 3 nagellakjes gekocht, 296, 294 en 270 volgens mij. Een donkergroene, een doorzichtige met glitters en een donker/licht blauwe.

En we aten bij een Italiaans restaurant, waar ik biefstuk met champigons en frietjes at.
Ja, ik ben champignon verslaafd

Dit was mijn lange verslag, je mag gerust dingen vragen bij de comments.
Hopelijk tot morgen.

Vera

Tidak ada komentar:

Posting Komentar