Geshopt: Kokosolie/kokosvet



Eindelijk heb ik het dan, kokosolie! Mascha van Beautygloss prees het al een tijdje de hemel in en ook mijn zus was er enthousiast over, kokosolie als haarmasker gebruiken. Dat moest ik ook proberen met mijn pluizige haar en ruwe -punten.





















100% pure kokosolie. Dat moest het zijn, anders zou je er heel erg vet haar van krijgen en er alsnog geen baat bij hebben. Op een forum over kokosolie kwam ik toevallig tegen dat ze bij de toko naast de blokker en bij de Xenos bij de uitgang van Hoog Catherijne in Utrecht 500 ml kokosolie hebben voor maar 3,75! Dat is natuurlijk niet heel veel geld voor zo'n flinke pot dus daar ging ik op af vandaag. En inderdaad, ze hadden het. Gelukkig. Verwacht geen chique mooi vormgegeven pot, het is een simpel ding met een eticket erop. Verder zit er zelfs nog kokosolie aan de randen van de pot, niet zo netjes. Maar goed.

Zo dra mijn haar klaar is om te wassen zal ik beginnen met het "behandelen" van mijn haar met kokosolie. Kokosolie en kokosvet is hetzelfde. Bij kamertemperatuur is het keihard vet, en als het in contact komt met je huid word het meteen vloeibare olie. Vandaar dat de namen allebei gebruikt worden.
Je moet een eetlepel op je handen doen dat warm en tot olie wrijven, in je haar masseren en een tijdje laten intrekken. Laten we hopen op een zachte, pluisvrije bos haar. Als jullie het leuk vinden kan ik mijn ervaringen updaten op mijn site, laat me weten of jullie dat leuk vinden.
Before
 



































Hebben jullie er al ervaring mee? Laat het me weten!

 
Photobucket

Tidak ada komentar:

Posting Komentar