The make-up guide: indeling en namen van het oog(lid) in de make-up, wat is wat?

Heel leuk al die verschillende namen voor al die verschillende plekken op je oog. Maar dat is soms best een beetje verwarrend. Vooral voor de mensen die nieuw zijn in dit "wereldje". Dan kan een soort guide soms best handig zijn. Daarom vandaag deel één van "The make-up guide", hoezo deel één? Behalve dit, zijn er natuurlijk nog veel meer dingen, die je niet altijd even goed begrijpt.
Maar vandaag dus de indeling en namen van het oog(lid). Nee, het plaatje hieronder is niet een mislukte make-up look, maar om jou te helpen, tenminste als je dit allemaal nog niet weet ;). Alles dat ik kon bedenken heb ik in de guide verwerkt, van crease tot inner corner. Klik op het plaatje voor een grotere versie:
Indeling en namen van het oog(lid) in de make-up
















*Edit*: De inner half ben ik vergeten! De inner half is bij het bovenste oog dit deel: >. Dus de rechter helft onder en boven het oog. Omgekeerd bij de outer half. Dus daar is zit het zo: <. De buitenste helft boven en onder het oog.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan gehad :). Maar ik snap ook best als het niet zo is omdat je het misschien allemaal al weet. Maar toen ik nieuw was in dit wereldje, had ik dit zelf best handig gevonden.
Sorry voor mijn stoned oog trouwens :P.


Als je het handig vond, en zelf ook op je blog wilt zetten, of een eigen versie hiervan, vind ik dat prima. Het zou alleen wel aardig zijn als je dan mijn site erbij zet. 

Wat zouden jullie de volgende keer uitgelegd willen hebben, wat vinden jullie super vaag en snappen jullie helemaal niks van? Let me know!


Xx Vera

Tidak ada komentar:

Posting Komentar