How to: blog signature/berichtensjabloon maken en instellen

Veel bloggers hebben het, een soort signature onder elke post. Leuk, maar hoe doe je het nou eigenlijk? Dat ga ik in dit artikel uitleggen. Het is helemaal niet moeilijk. Je hoeft geen computer nerd of photoshop expert te zijn ;). (Dit is wel groten deels een uitleg voor Blogger).

Stap 1: Bedenk hoe jij je artikels wil eindigen. Bijvoorbeeld: Groetjes Vera, Liefs Vera, xxx Vera. Zelf heb ik voor XoXo Vera gekozen.


Stap 2: Nu ga je de signature maken. Kies een programma als Paint, Photoshop, Illustrator. Maar je kan het ook gewoon zonder programma op www.Picnik.com maken. Dan upload je een een wit balkje als foto. Of je upload zomaar een foto, dan doe je er een groot wit vierkant over heen en gebruik je de functie "Crop" bij Edit om de afbeelding zo groot als jij wilt te maken. Als je een programma/site gekozen hebt, kies je een leuk lettertype en misschien een leuke kleur en type je je tekst. Nu kan je eventueel nog een plaatje toevoegen, een hartje etc. Ik heb een pen erbij gedaan.
ingevoerde formaat: 292 bij 83










Stap 3: Als je klaar bent sla je het plaatje op als bijv. een jpg bestand. Ga nu naar www.photobucket.com of www.tinypic.com en upload je plaatje. Je ziet nu een paar links erbij staan, kopieer de HTML code.

Stap 4: Dit zijn de laatste stappen:
Ga naar je blogger Dashboard --> instellingen --> opmaak --> naar beneden scrollen --> plak de HTML code van je plaatje in: berichtensjabloon.

Nu ben je klaar! Simpel he? Onder elk bericht komt nu automatisch dat plaatje te staan. Ik hoop dat jullie dit een handige how-to vonden! Onder mijn bericht staat nu ook mijn signature :).

Photobucket





Tidak ada komentar:

Posting Komentar