Simpele fimo rainbow lollipop

Vandaag vond ik het wel weer eens tijd om m,n fimo klei uit de kast te halen. Toen ik klein was heb ik op mijn verjaardag een keer heel veel fimo klei gekregen. Maar ik heb er echt maar iets van 2 keer iets mee gedaan. Maar nu ik het weer gebruik realiseer ik me hoe leuk het eigenlijk is! Je kan lolly's, cupcakes, nagel decoraties enz. mee maken.
Op Youtube vond ik deze super leuke tutorial. Een meisje laat zien hoe je een rainbow lollipop maakt. Ik heb het ook uitgeprobeerd en het is zo ontzettend simpel en ziet er zo leuk uit! Ze laat ook zien dat je er een klein gaatje in kan maken en dan bijv. aan een ketting kan hangen.
Als je niet zoveel kleuren hebt, wat ik heel goed begrijp, kun je ook 3 kleuren nemen of minder/iets meer. Zelf raad ik je aan, als je fimo klei wilt gaan kopen, om deze 5 kleuren te kopen: zwart, wit, geel, rood en blauw. Rood, geel en blauw zijn de 3 basis kleuren zodat je eindeloos kan mengen en met zwart en wit kun je het lichter of donkerder maken. En zwart en wit komen sowieso vaak van pas. Zelf had ik trouwens ook geen paars/roze dus had ik een paars gemengd.
*edit: Als ik het goed heb is het maar 1,75 voor 56 gram klei, wat niet heel weinig is en o.a. bij V&D verkrijgbaar.

Mijn resultaat:
Je kunt het best als je klaar bent een cocktail prikkertje erin duwen en de onderkant er af breken en vijlen/schuren. En als je dat gedaan hebt het stokje er weer uithalen, de klei bakken en op het stokje lijm doen en er weer in steken.




















Zin om iets creatiefs te doen in de vakantie? Zoek op youtube "Fimo of polymer clay tutorial" met bijvoorbeeld cupcake of miniature food erachter. Plezier gegarandeerd! Neem ook een kijkje op dit account.


Xx Vera

Tidak ada komentar:

Posting Komentar