DIY: Mineralen zeezout - Wondermiddel voor acne en littekentjes
























Een paar jaar geleden ben ik eens met mijn skates gevallen en heb ik daar een heel lelijke litteken aan overgehouden. Maar na vorig jaar in Maleisië was die aanzienlijk minder geworden! Ik had geen idee hoe dat zo gekomen was, omdat elke dag littekencrème niet werkte. Maar nadat ik een filmpje van Mascha van Beautygloss zag, dat zeezout tegen acne hielp wist ik dat het door het zwemmen in de zee was gekomen.

Het filmpje van Beautygloss


Hoe ik het gebruik


Voor puistjes, acne en littekens.
Als ik een tijdje een onrustige huid heb, doe ik een beetje zeezout in een kommetje met het liefst warm water (dan lost het sneller op) en dan doe ik er een deksel op anders verdampt het water en houd je alleen nog maar zout over. Het is wel belangrijk dat het zee zout is waar de mineralen nog inzitten, anders heeft het geen zin, de mineralen doen het werk namelijk. Dit mengseltje breng ik met een watten schijfje aan en ik slaap er ook mee. Het werkt denk ik nog beter als je het zo lang laat zitten en persoonlijk heb ik er niet zo heel veel last van als ik er mee slaap. Misschien wel als je er teveel zout in doet, maar je kan het ook gewoon 15-20 minuten laten intrekken. Ik hou ook vaak littekens over aan puistjes en dan is dit het enige wat helpt. Het werkt al naar de eerste keer, maar hoe vaker hoe beter.

Haar
Je kent het wel, na het zwemmen in de zee is je haar stroef als stro maar zitten er mooie golven en veel volume in. Je zou het natuurlijk kunnen nabootsen door water met zeezout te mengen en dat op je haar te spuiten. Er bestaan ook kant en klare haarproducten en  producten voor je lichaam  met zee zout.

Producten met zeezout






































Lush Ocean Salt - Een gezicht en body scrub.
Lee Stafford Sea Salt Spray - Een haar spray met zee zout voor mooie beachwaves (volgens mij is Lee Stafford bij Etos te koop)
Lush Big Shampoo - shampoo voor heel veel volume
Lush Rub Rub Rub - Ook een scrub met zeezout voor onder de douche

DIY zee zout spray
Als mijn anti-klit spray leeg is, ga ik er water met zee zout in doen. Dan kun je het voor je haar gebruiken en ook voor je huid. Door het zout zal het iets langer goed blijven, maar ik denk dat je beetje bij beetje kan maken zodat je geen bedorven water krijgt.


Probeer het zeker eens uit! Het werkt echt heel goed, maar remember: gebruik zout mét de mineralen ;).
Photobucket

Tidak ada komentar:

Posting Komentar